Mycket, mycket, massor

Hejhejhejhej!

Som rubriken säger så har jag haft hemskt mycket den här helgen och dagarna innan den. Jag har suttit och skrivit om mina nya ämnen och jag har pluggat för högskoleprovet, samt nästan blivit lite sjuk. Så jag tog en time-out. Från bloggen och från allt annat. Jag har även övningskört med manuellväxlad bil och jag har funderat över livet.

Ne men i övrigt har jag inte haft något socialt liv den här helgen. Skulle ha träffat Vendela i fredags men kände mig så hängig och "svag" på kvällen så jag och Vendela besämde att jag inte vill bli sju och hon vill inte bli smittad. Så jag stannade hemma och kollade lite film och somna vid 22 typ. Det var skönt att sova länge och vakna pigg. Det gjorde verkligen så att jag återhämtade mig och nu idag känner mig frisk.

Sen på lördagen så åkte mamma och Nicole till landet för att plocka äpplen och pappa var på båtupptagningen. Så jag och Olle var hemma själva. Vi var först och handlade sen kollade lite film, poppade lite popcorn och hade mysdag. Det var skönt att bara ta det lugnt. Sen började jag skriva lite på kurserna, det var samma sak om och om igen, "vad siktar du på för betyg?" "vad vill du få ut av kursen?" så svarade så bra jag kunde och skickade in. Har nästan klarat av allt nu. Hehe, ska göra några fler nu.

Sen på kvällen så hade jag inga planer, skulle först på en chillfest men det ändrade sig sen. Så jag sket i att tvätta håret och drog ännu en hemmakväll, då jag var för trött för att dra ut eller att dra med mina gta-bröder på fest. Men det var skönt. Var bara hemma och myste. Kanske låter tråkigt men jag trivs typ bäst själv. Bara behöva tänka på sig själv. Pratade en kortis med min Timmie också innan jag gick och la mig.

Sen idag då. Idag har jag inte gjort så mycket heller haha. Jag hjälpte mamma göra iordning på balkongen så att det är klart för vintern. Vi räknade med att vi nog inte kommer äta middag på balkongen any time soon. Sen åkte vi iväg och övningskörde. Var så pissnervös när jag satte mig bakom ratten på mammas lilla golf. Har ju aldrig kört manuell innan så jag tänkte bara att det inte skulle gå. Men efter drygt hundra gånger av att få bilen att hoppa till fick jag kläm på dragläget och på att växla. Fortfarande sjukt ovan men det kommer. Allt handlar om träning som mamma sa.

Sen åkte vi och handla tillsammans och hade en tävling med oss själva att handla varor med rabattkuponger som möjligt. Det var faktiskt ganska kul och det finns fler rabatter i butiken än vad man kan tro. Vi fick ihop en ganska bra summa på 60-70 kronor rabatt.

Nu på kvällen kollade jag och mamma mad men medan alla andra gick och la sig. Det var faktiskt mycket bättre än jag trodde. Båda har velat se den så vi tog tillfället i akt och myste ner oss i soffan. Jag skulle egentligen ha tränat med Daniel men vi kör imorgon istället hehe. Har inte tränat på aslänge så lär ju dö vid någon av maskinerna.

Ja där är min sammanfattning av helgen! Inte så mycket som hänt men det var ändå skönt att vara ta en paus från allt och bli frisk och utvilad.
 
Bjuder på en "äntligen fredag"-instagrambild.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0