Nov. 16, 2016

Hejsan!

Jag vet inte riktigt vad jag egentligen ska skriva om då det finns så mycket jag vill skriva av mig med. Hmmm... var ska jag börja?

Jag börjar med skolan då, eftersom att det är det jag borde hålla på med egentligen. Jag tycker att det går bra faktiskt, är lite sen med en del av en inlämning men vill veta att första delen är OK innan jag går vidare till nästa. Känns som om det blir kaos annars. Jag har slutprov på fredag kl. 10. Är lite nervös men jag vet att det säkert kommer gå bra, känns inte som om det kommer vara grejer jag inte kan. Sen efter det är det dags för nästa kurs som är Administration, ska bli skitkul. Ser verkligen fram emot det! Det var väl egentligen det jag hade på skolfronten haha.

Hemma då... Jo jag och Timmie ska måla om lite grejer i köket och matsalsstolarna.. Så det ska jag hålla på med när han är i Västergötland i 4 veckor!(!!) Men det ska bli kul, blir lite homemakeover liksom, ska även försöka köpa en skänk till köket så det är klart när han kommer hem nästa helg! Ska bli spännande att se hur det blir. Sen även försöka köpa nya stolskuddar och soffklädsel. Det är kul men en del att göra.

Annars rullar allt på, det är skönt att det börjat lite på en ny kula med både skolan och hemma, det blir liksom en förändring till det bättre inför vintern.

Nu ska jag försöka ta mig i kragen och fixa mina skolgrejer.

Skriva av sig lite

Kände att det gått sån lång tid sen senast jag skrev och att jag känner att jag behöver skriva av mig lite.
Jag har sedan sist inte gjort så mycket annat än det jag gjorde innean, jag studerar fortfarande och jobbar lite vid sidan av.
Jag har liksom en bra känsla i hela kroppen inför tiden som ska komma. Det har ju varit lite jobbigt nu på senaste tiden med allt från stress till panikångest inför framtiden. Skulle kunna satsa pengar på att allt hör ihop, det var liksom en klump av panik i kroppen när jag försökte tänka 1-2år fram. Hade det stressigt med skolan, jobb och att dessutom ha ett privatliv. Det är mycket att balansera.
Menmen nu har jag kommit in i en fas där jag mår mycketmycket bättre och känner att jag är på rätt väg. Även fast jag ha mina tvivel ibland.... haha.
Jag har börjat satsa mer på skolan och lägger ner mer tid på den. Jag känner mig tillfreds.
Det kommer säkert fler svackor men just nu känns det som om att jag lätt skulle klara mig över dessa och fortsätta på min resa. För det är just det som det är MIN resa mot framtiden.
Ska försöka skriva oftare, det känns som om det behövs för att ventilera och sedan gå igenom vad man just tyckte då och bara känna "men vadan?!.. Finns värre saker att vara ledsen över. Jag har det bra!"

RSS 2.0