Höst

Nu är det verkligen höst. På riktigt. Det är kallt och det blåser. Det är grått och löven ligger på marken. Det tycker jag är ganska vackert med vintern i och för sig. Alla gula, orangea och röda löv på marken och hur skogen blir färgglad. Det är mysigt att kura ihop sig i soffan med en kopp te och en filt. Det är mysigt med stickade koftor och tröjor utan att det är för varmt. Jag gillar hösten.

Jag var iallafall på biblioteket en sväng imorse men de hade inte boken jag ville ha, så jag gled förbi akademibokhandeln fast där fanns den inte heller. Eller jag kollade inte så noga för att jag tycker stämningen på den akademibokhandeln i Lidingö centrum är så fruktansvärt stel. Så jag gick mest bara in och vände. Jag förstår inte den personalen någonstans. Det finns en trevlig tjej men hon var inte där och de andra får mig bara att känna mig jobbig som inte vet vart jag hittar saker eller vad jag ska ha. Så jag går in och letar sen går jag ut. Det är bättre med biblioteket där får man vara ifred. Haha.

De hade förresten utförsäljning på böcker på bibblan. Det var asnice priser och älskar att kolla bland böckerna där. Jag försökte stå emot lusten att gå hem med 350 böcker så jag gick ut genom utgången längst ifrån den hyllan hehe. Jag älskar att läsa men är så dålig på att avsluta böcker och blir bara värre när jag har 3-4 böcker jag vill hinna läsa men är mitt i den ena. Då byter jag till en annan. Känner att det är jättedumt eftersom att jag aldrig blir klar med EN bok på det sättet. Så tänkte skärpa mig och läsa klart min bok som jag läser nu.

Ikväll ska jag på informationsmöte inför kurserna. Blir mer info om det sen, om det skulle vara intressant. Men är så otaggad på det för måste åka till Älvsjö... Det är så långt bort, men det måste bli av. Finns ett annat möte imorgon men det är klockan 13:00, men det kommer ta hela dagen så känner att jag tjänar på att åka ikväll. Ska fråga mamma om hon vill hämta mig sen. Så jag slipper åka hem, kan tänka mig att det kommer ta ett tag på kvällen, när det inte ens är rusning. Hmm, det får bli som det blir.

Nejmen nu ska jag nog göra lite nytta och sätta på en film till min sjuka lillebror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0